Czy można zarabiać na Instagramie? Współpraca na Instagramie

Social media to miejsca, w których toczy się nasze wirtualne życie. Bardzo często za ich pośrednictwem utrzymujemy kontakty towarzyskie, informujemy przyjaciół i znajomych o ważnych dla nas sprawach. Z Facebooka i Instagrama dowiadujemy się o ważnych wydarzeniach ze świata, ale również o tych, które mają miejsca w naszej lokalnej społeczności. Większość z nas korzysta z social mediów, tymczasem warto zastanowić się nad tym, jak wykorzystać je do własnych celów, np. zarobkowych.

Czy można zarabiać na Instagramie?

O tym, że można zarabiać na Instagramie, wie chyba każdy użytkownik tej aplikacji. Określenia takie jak „influencer”, „instagramer” zagościły w naszym języku i rzeczywistości na dobre i zdecydowana większość społeczeństwa mniej lub bardziej orientuje się w tym, kim są takie osoby. Celem jednych i drugich jest wywieranie wpływu na innych, a konkretnie na swoich odbiorców, czyli obserwatorów. Bardzo często dostarczają więc innym użytkownikom social mediów rozrywki lub wiedzy z różnych dziedzin. Jeśli ktoś potrafi przyciągnąć i utrzymać uwagę innych, tworzy swoją społeczność, a więc grupę ludzi, do których docierają publikowane przez niego treści i z którymi utrzymuje kontakt za pośrednictwem FB lub IG.
A teraz czas na pytanie zasadnicze: gdzie w tym wszystkim jest miejsce na pieniądze? Jak zarabiać publikując treści na Instagramie? Oczywiście to nie aplikacja wypłaca influencerom honoraria. Aby zarabiać na Instagramie, trzeba podjąć współprace z różnego rodzaju markami, które w zamian za reklamę oferują niejednokrotnie bardzo duże honoraria.

Na czym polega współpraca na Instagramie?

Jak już wspomnieliśmy, aby czerpać korzyści finansowe z pracy na Istagramie, trzeba podjąć różnego rodzaju współprace. W przypadku, gdy dane konto ma znaczną liczbę obserwatorów, np. 10 tys., istnieje duże prawdopodobieństwo, że marki same zaczną się do jego twórcy zgłaszać z różnymi propozycjami. Mogą mieć one zróżnicowany charakter, zdarza się, że firmy proponują współpracę opartą na barterze, a więc w zamian za reklamę na profilu IG otrzymujemy jakiś produkt bądź usługę. Inną formą zapłaty są oczywiście pieniądze.
Współpraca oparta na barterze budzi wiele emocji i często jest krytykowana. Wynika to z faktu, że wiele marek, jak i instagramerów i instagramerek nie wie, jak podejść do tego tematu i godzi się na nieopłacalne współprace. Często podawanym przykładem jest reklama produktów np. marki kosmetycznej w zamian za niewiele warty błyszczyk. Działania tego typu niszczą rynek i źle wpływają na wizerunek osoby, która tworzy tego typu treści na swoim profilu.

Jak zacząć zarabiać na Instagramie?

Aby nasza działalność w mediach społecznościowych mogła zacząć przynosić zyski, konieczne jest włożenie dużej ilości pracy w tworzenie ciekawej i przyciągającej uwagę treści. Bardzo ważne jest znalezienie swojej własnej niszy, stworzenie profilu, który będzie różnił się od innych, a jednocześnie trafi w gusta jak największej ilości osób. Zdjęcia, które publikujemy, muszą być dopracowane, a zamieszczane treści spójne i przemyślane. Jeśli uda nam się zgromadzić kilkutysięczna publiczność, wtedy można zacząć samemu proponować różnym markom współpracę lub czekać, aż któraś odezwie się sama.

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *